Διδακτικό σενάριο είναι η δομημένη, πλήρης και λεπτομερειακή περιγραφή της διαδικασίας που ακολουθείται σε μια διδασκαλία που εστιάζει το ενδιαφέρον της σε συγκεκριμένο γνωστικό αντικείμενο , έχει καθορισμένους -ειδικούς και γενικότερους- εκπαιδευτικούς στόχους, εφαρμόζει διδακτικές αρχές και παιδαγωγικές , χρησιμοποιεί πρακτικές ανάμεσα στις οποίες περιλαμβάνεται πιθανόν και η χρήση των ΤΠΕ
Το διδακτικό σενάριο περιλαμβάνει:
- έναν οδηγό οργάνωσης της διδασκαλίας (μέρος που αφορά στους διδάσκοντες)
- φύλλα εργασίας (μέρος που απευθύνεται στους μαθητές)
Επειδή η σύλληψή του είναι ευρύτερη, συνήθως η διάρκειά του αφορά περισσότερες από μία διδακτικές ώρες.
Ένα καλό σενάριο πρέπει :
- Να διαθέτει ταυτότητα
- Να χαρακτηρίζεται από σαφή και ευδιάκριτη δομή
- Να προσδιορίζει με σαφήνεια τους επιδιωκόμενους μαθησιακούς στόχους
- Να συνοδεύεται από αναλυτικά και εύστοχα διατυπωμένα φύλλα εργασίας
- Να προσδιορίζει τα μέσα και τη διαδικασία αξιολόγησης των μαθητών, αλλά και της εκπαιδευτικής διαδικασίας που ακολουθείται
- Να αξιοποιεί με ισορροπία και οικονομία τα μέσα και τα εργαλεία μάθησης
- Να ενισχύει την κατευθυνόμενη ανακάλυψη και την ενεργό συμμετοχή των μαθητών στη μαθησιακή διαδικασία
- Να προωθεί τις συνεργατικές δραστηριότητες και να επιμένει στο διερευνητικό χαρακτήρα της μάθησης
- Να διαθέτει ευελιξία και εναλλακτικές πρακτικές
1. ΜΕΡΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑ :
- Α. Ταυτότητα
- Β. Συνοπτική παρουσίαση-Ιδέα του σεναρίου
- Γ. Πορεία της διδασκαλίας
- Δ. Αξιολόγηση
- Ε. Βιβλιογραφία
2. ΜΕΡΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΤΗ :
- Φύλλα εργασίας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου