Σελίδες

Τρίτη 2 Μαρτίου 2010

Διδακτικά Σενάρια I



Διδακτικά σενάρια

Διδακτικό σενάριο είναι η δομημένη, πλήρης και λεπτομερειακή περιγραφή της διαδικασίας που ακολουθείται σε μια διδασκαλία που εστιάζει το ενδιαφέρον της σε συγκεκριμένο γνωστικό αντικείμενο , έχει καθορισμένους -ειδικούς και γενικότερους- εκπαιδευτικούς στόχους, εφαρμόζει διδακτικές αρχές και παιδαγωγικές , χρησιμοποιεί πρακτικές ανάμεσα στις οποίες περιλαμβάνεται πιθανόν και η χρήση των ΤΠΕ

Το διδακτικό σενάριο περιλαμβάνει:
  • έναν οδηγό οργάνωσης της διδασκαλίας (μέρος που αφορά στους διδάσκοντες)
  • φύλλα εργασίας (μέρος που απευθύνεται στους μαθητές)
Επειδή η σύλληψή του είναι ευρύτερη, συνήθως η διάρκειά του αφορά περισσότερες από μία διδακτικές ώρες.

Ένα καλό σενάριο πρέπει :
  • Να διαθέτει ταυτότητα
  • Να χαρακτηρίζεται από σαφή και ευδιάκριτη δομή
  • Να προσδιορίζει με σαφήνεια τους επιδιωκόμενους μαθησιακούς στόχους
  • Να συνοδεύεται από αναλυτικά και εύστοχα διατυπωμένα φύλλα εργασίας
  • Να προσδιορίζει τα μέσα και τη διαδικασία αξιολόγησης των μαθητών, αλλά και της εκπαιδευτικής διαδικασίας που ακολουθείται
  • Να αξιοποιεί με ισορροπία και οικονομία τα μέσα και τα εργαλεία μάθησης
  • Να ενισχύει την κατευθυνόμενη ανακάλυψη και την ενεργό συμμετοχή των μαθητών στη μαθησιακή διαδικασία
  • Να προωθεί τις συνεργατικές δραστηριότητες και να επιμένει στο διερευνητικό χαρακτήρα της μάθησης
  • Να διαθέτει ευελιξία και εναλλακτικές πρακτικές

1. ΜΕΡΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑ :
  • Α. Ταυτότητα
  • Β. Συνοπτική παρουσίαση-Ιδέα του σεναρίου
  • Γ. Πορεία της διδασκαλίας
  • Δ. Αξιολόγηση
  • Ε. Βιβλιογραφία
2. ΜΕΡΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΤΗ :
  • Φύλλα εργασίας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου